+387 35 257499
06/12/2018

Autor NTC sistema učenja prof.dr. Ranko Rajović u Tuzli: ‘Novi pristup učenju u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj’

Glavni cilj NTC sistem učenja je razvoj funkcionalnog znanja kod djece i dostizanje njihovih intelektualnih bioloških potencijala kroz radionice koje su osmislili autori programa, sa svojim stručnim timom. Program se provodi u 17 država Evrope, u sedam je akreditovan od strane ministarstva obrazovanja. U januaru  naredene godine u Tuzli će biti otvoren ‘NTC Centar za darovitu djecu’.

U organizaciji Međunarodnog udruženja ‘Interaktivne otvorene škole’ (MIOS) Tuzla i Međunarodnog interaktivnog otvorenog centra d.o.o,  u Tuzli se održava dvodnevni seminar na kojem je predavač  prof.dr.Ranko Rajović, autor NTC sistema učenja.

IMG_7116

Prema riječima direktorice MIOS-a Edine Malkić, sudionici seminara će tokom dva dana imati uvid u teoriski i praktični dio NTC sistema učenja. Seminar je namjenjen je studentima, učiteljima, vaspitačima, roditeljima, trenerima i svim drugim obrazovnim radnicima. ˝Tokom dva dana roditelji i nastavnici imat će priliku da se upoznaju sa Nikola Tesla (NTC) metodom podučavanja. Želimo da se čuju različita iskustva, metode i načini kako raditi sa djecom. Naša želja je da ‘NTC sistem’ zaživi na području Tuzlanskog kantona, odnosno da ponudimo obrazovnoj javnosti, našim korisnicima i partnerima,  nešto čime mogu osnažiti svoju praksu˝, kazala je za TIP Malkić.

‘Učiti djecu da razmišljaju’

Prema riječima prof. dr Ranka Rajovića, ‘NTC program učenja’ je specijalizovani program za edukaciju roditelja, vaspitača, učitelja, pedagoga i stručnih lica koji usvojeno znanje i vještine mogu primjenjivati u svakodnevnim aktivnostima u radu sa djecom. Sistem podrazumijeva učenje utemeljeno na teorijskim osnovama neurologije, neuropsihologije i drugih nauka i predstavlja operacionalizaciju teorijskih spoznaja, odnosno efikasan način povezivanja teorije s obrazovnom praksom. Radi se o novom pristupu učenju u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj. Sistem je vrlo dobro i detaljno razrađen, primjenjiv u porodici, predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi osnovne škole. Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike i načine povećanja IQ-a, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja, naglašava se važnost porodice i šire društvene zajednice (vrtići, škole i sl.). NTC sistem učenja se uspješno primjenjuje u 15 europskih država, uključujući i Bosnu i Hercegovinu.

IMG_7223

˝To je primena novih otkrića u radu sa decom. Sve je više dece sa razvojnim smetnjama. Vidimo da je svaka generacija slabija u odnosu na prethodne dve generacije. Kada radimo testiranja u školi onda vidimo da su nam deca slabija motorički. Imaju slabiju koncetraciju, rečnik im je siromašniji. Oni su takvi stigli u školu, znači da je period nastao pre škole. Tu se krije tajna. Šta se dogodilo u tom period razvoja mozga? Oni dolaze u školu, ne mogu da sede, pišu, čitaju. NTC sistem pomaže deci i u procesu učenja, ali  i u razvoju funkcionlanog znanja˝, istakao je za TIP pro.dr. Rajović i dodao: ˝Tajna je u razvoju mozga. Mozak se promenio kod naše dece. Okruženje koje utiče na razvoj mozga je to napravilo. Okruženje je važno 100 posto. Ako znamo da se okruženje promenilo poslednjih 20-30 godina, onda možemo očkivati i kod dece neke probleme ako ne reagujemo ˝.

Potrebno  mijenjati metode učenja u obrazovnom sistemu

Kako je istakao, potrebno je mijenjati metode učenja u obrazovnom sistemu. ˝Samo je potrebno menjati metode učenja. Da se uči u skladu sa fiziologijom. Na prvom mestu  potrebna je edukacija roditelja, vaspitača,a onda i učitelja. Najvažniji predmeti do 12 godne su fizičko, muzičko i  likovno. Mi  imao situaciju da učitelji matematiku nadoknađuju na času fizičkog. To je pogrešno. Najveće regije mozga se aktiviraju preko pokreta, rotacije i motorike˝, kazao je prof.dr. Rajović.

IMG_7205

Savjet

Dao je savjet  roditeljima, vaspitačima i učiteljima u školama. ˝Gledajte da nam deca do osme godine budu spretna i okretna. Tako se mozak razvija. Onda ćemo mi dodati procese razmišljanja, povezivanja, da se oni razvijaju fukcionalno, tj. da dobiju upotrebno znanje˝.

2 posto darovite djece

Prema njegovim riječima, darovite djece u populaciji ima samo 2 posto. ˝Samo 2 posto imamo datrovite dece u populaciji, to je 20 na 1.000 dece. Od tih 20 u životu uspe samo troje. Postavlja se pitanje šta se desi da 17 dece koje imaju velike potencijale, a nisu uspela. Problem se desio negdje u porodici, vrtiću ili školi. Ako danas znamo da BDP zemlje zavisi od te darovite dece, onda moramo dobro da se zapitamo. Ako je dete darovito, inteligentno, to ne znači da se s njime ne mora da radi. Oni su  ugrožena kategorija učenika. Darovita dece su jako emotivno osetljiva. Oni nepravdu doživljavaju pet puta više nego prosečno dete i obično stradaju u pubertetu˝, naglasio je autor NTC programa učenja.

IMG_7159

NTC Centar za darovitu djecu u Tuzli

U januaru  naredene godine u Tuzli će biti otvoren ‘NTC Centar za darovitu djecu’. ˝Mi sada otvaramo centre za darovitu decu. Uvodi se NTC u školama, da se radi sa svim učenicima. Posebno ćemo formirati ‘NTC Centar u Tuzli za darovitu decu’ gde ćemo raditi besplatno sa njima. Oni su najvredniji resurs svake nacije. Tu ćemo traditi sa učenicima koji su četvrti i peti razred. Kada oni budu sedmi ili osmi razred, mi iz zovemo da nam pomažu u radu sa novim darovitima˝, kazao je prof.dr. Rajović.

IMG_7206

Program NTC se već devetu godinu sprovodi u nekolicini evropskih država, a počeo je da se širi i van granica Evrope. NTC program se sprovodi u 17 država Europe, a akreditovan je od strane Ministarstva obrazovanja u 7 država (Srbija, Slovenija, Hrvatska, Češka, Crna Gora, Makedonija i Bosna i Hercegovina). U drugim državama, sprovodi se u saradnji sa obrazovnim institucijama (Italija, Grčka, Švedska, Island, Mađarska, Rumnija, Bugarska, Švajcarska, Slovačka i Poljska).