+387 35 257499
02/05/2021

‘Odmori u BiH’ ili kako upoznati ljepote svoje domovine

Inicijativa ‘Odmori u BiH’ pokrenuta je prošle godine, s namjerom da bude svojevrsna ‘prva pomoć’ bh. turizmu, kaže za Al Jazeeru Nedim Lipa i ove inicijative.

Protekla godina, obilježena epidemijom korona virusa u Bosni i Hercegovini, donijela je mnogo ekonomskih i društvenih teškoća, ali je imala i jedno zrnce dobroga – brojni Bosanci i Hercegovci uvidjeli su kako i unutar granica ove države ima mnogo skrivenih prirodnih, historijskih i kulturnih ljepota koje se mogu istražiti i gdje se tijelo i um mogu odmoriti.

Planinski vrhovi, doline rijeka, stari gradovi, brdske putešestvije te dobra kulinarska ponuda samo su neki segmenti bosanskohercegovačke turističke ponude, u kojoj su većinom uživali gosti, ali su blokade zbog COVID-19 spriječile njihov dolazak tokom prošle i početkom ove godine.

Štrbački buk na rijeci Uni (Ustupljeno Al Jazeeri/ Odmori u BiH)

Kako bi se približila bh. turistička ponuda domaćem čovjeku, kreirana je inicijativa “Odmori u BiH“, ime koje se može dvojako tumačiti: množina od odmor, kao i poruka čovjeku: “Odmori…”

“Inicijativa ‘Odmori u BiH’ pokrenuta je prošle godine u ovo doba, na počecima pandemije, s namjerom da bude svojevrsna ‘prva pomoć’ bh. turizmu. Već tada je bilo jasno kako će turizam zbog pandemije trpjeti velike posljedice i da se čim prije treba prilagoditi novoj realnosti, okrenuti domaćem i regionalnom tržištu, kao i prilagoditi bh. turistički proizvod novom vremenu koje pandemija sa sobom donosi“, kaže za Al Jazeeru Nedim Lipa iz ove inicijative.

Zemlja ljudi bogatih duhom

Na pitanje da li je bilo šaljivo-ironičnih komentara “A gdje ćeš to odmarati u Bosni?“, odgovara kako je Bosna i Hercegovina “zemlja ljudi bogatih duhom i naši ljudi su i u najtežim trenucima spremni za šalu“.

“Ipak, mislim da je veoma malo onih koji bh. turizam ne uzimaju za ozbiljno, nakon što već duže od desetljeća svjedočimo da ljudi iz čitavog svijeta dolaze u našu zemlju uživati u svemu onome što ona ima za ponuditi.“

Rijeka Trebišnjica i grad Trebinje (Ustupljeno Al Jazeeri/ Odmori u BiH)

Lipa objašnjava kako inicijativa “Odmori u BiH“ predstavlja set aktivnosti na razvoju, povezivanju, promociji i prodaji turističke ponude Bosne i Hercegovine.

“U središtu priče nalazi se portal www.odmoriubih.ba, koji je marketing kanal, mjesto promocije i prodaje bh. turističkih proizvoda, u čijem inventaru se danas nalazi stotinjak turističkih proizvoda iz cijele Bosne i Hercegovine. Do početka ljetne sezone bit će ih barem duplo toliko i www.odmoriubih.ba će biti centralno mjesto za sve one koji planiraju odmor u Bosni i Hercegovini, gdje će, pored atraktivnih ponuda, naći i zanimljive tekstove koji ih mogu inspirirati na neko putovanje po Bosni i Hercegovini.“

U proteklih godinu dana realizirana je promotivna kampanja bh. turističke ponude, s promocijama Inicijative u Sarajevu, Jajcu, Banjoj Luci i Mostaru.

“Dogovorili smo saradnju s preko 100 značajnijih aktera u turizmu, a s Delegacijom Evropske unije ([u Bosni i Hercegovini] organizovali smo devet putovanja upoznavanja Bosne i Hercegovine za bh. medije. S Turističkom zajednicom Bihaća radili smo na projektu ‘Odmori u BiHaću’, odnosno na distribuciji i promociji turističkih vaučera“, kaže Lipa.

“Također, radili smo na razvoju i promociji brojnih novih turističkih proizvoda prilagođenih domaćim turistima i novoj ‘Covid’ realnosti, uključujući one na Via Dinarica mega-stazi. Uz podršku projekta MarketMakers, realizovali smo veliko istraživanje o potrebama i navikama domaćih turista, organizovali nekoliko edukativnih radionica za predstavnike bh. turističke industrije, pokrenuli Media Pool BH Turizma, s namjerom što bolje promocije bh. turizma pred predstojeću ljetnu sezonu…“

Prekrasna priroda, bogata kultura i historija

Sagovornik ističe kako se čovjek ne može oteti dojmu da se Bosni i Hercegovini turizam “desio“…

Reklama

“Naša domovina je zemlja prekrasne prirode i bogate kulture i historije, koja kao magnet privlači ljude iz čitavog svijeta, bez obzira što se državne strukture ne mogu pohvaliti time da su pristupile organizovano i s planom nastupa na međunarodnom tržištu, promociji Bosne i Hercegovine i dovođenju turista.“

“Zasluga za dosadašnji razvoj bh. turizma pripada prevashodno privatnom sektoru, ali to i nije toliko iznenađujuće, jer ukoliko pogledate historiju ovih prostora, čitavi gradovi u Bosni i Hercegovini nastali su kao zadužbine pojedinaca, a ne kao organizovani napor države ili vlasti koja je u tom trenutku vladala. E sad, kako većina stvari počiva na privatnom sektoru, logično je i da su se najviše razvijali oni segmenti koje donose najveći i najbrži povrat investicija i da su zapostavljeni oni dijelovi oko kojih je potrebno više truda, a koji možda na duže staze mogu donijeti veću vrijednost“, kaže Lipa.

Vodopad Kravica kod Ljubuškog (Ustupljeno Al Jazeeri/ Odmori u BiH)

Ističe kako je turistički potencijal Bosne i Hercegovine, sveukupno gledajući, tek malim dijelom iskorišten i “tek slijedi turistički procvat“, ali naravno da treba, kako ističe, biti vrlo oprezan te uzeti u obzir i sve ono loše što turizam za sobom može donijeti.

“Svaka iskrena i dobronamjerna aktivnost može pomoći razvoju bh. turizma, ali i društva u cjelosti. Ponekad zaboravimo da društvo činimo svi mi te da će ono biti upravo onakvo kakvim ga izgradimo mi, njegovi činioci. Bosna i Hercegovina je zemlja nevjerovatnog potencijala i na svima nama je da više radimo kako taj potencijal ne bi ostao samo potencijal“, dodaje sagovornik Al Jazeere.

Govori kako su tokom prošle godine vođeni razgovori i dogovorene saradnje sa svim značajnijim akterima u bh. turizmu.

“Svakim danom uspostavljamo nove saradnje i otvoreni smo za kooperaciju sa svima koji rade na boljitku turizma, ali i sveukupnog poslovnog i životnog ambijenta. Ljepota turizma je što je to integrativna industrija, u kojoj nemate šta raditi ukoliko ne volite ljude i ne želite s njima komunicirati i sarađivati.“

Okrenuti se temeljnim vrijednostima

Koji su planovi za bližu i dalju budućnost?

“Nastavljamo raditi na razvoju bh. turističkih proizvoda, jer ima mnogo toga što još uvijek nije ‘zapakovano’ na pravi način, a zaslužuje da bude, i da se spremno, u svom ‘najljepšem ruhu’, nađe na tržištu, ponuđeno svima koji su zainteresovani da uživaju u prirodnim ljepotama, historiji, kulturi i tradiciji ove zemlje. Kreirali smo odličan kanal distribucije, koji svakim danom ima sve više korisnika i kojeg ćemo nastaviti unapređivati“, govori Lipa.

Foto safari u Livnu (Ustupljeno Al Jazeeri/ Odmori u BiH)”U narednoj fazi pokrećemo verziju portala na engleskom jeziku, a kroz Media Pool BH Turizma i saradnju s partnerima kreiramo pretpostavke da turistički proizvod Bosne i Hercegovine što bolje komuniciramo na ciljnim tržištima. I ove godine najviše ćemo biti okrenuti domaćem, regionalnom i tržištu bh. dijaspore, a očekujemo i kako će tokom 2021. godine doći do postepenog povratka međunarodnih turista. Nastavljamo realizovati i sve drugo što budemo smatrali da će dovesti do boljitka bh. turizma i stvoriti pretpostavke da on, na temeljima održivog razvoja, donosi korist nama, našim partnerima i zajednicama u kojima djelujemo.“

Na upit koliko je pandemija utjecala i koliko će utjecati na Inicijativu, sagovornik kaže kako je ona upravo razlog pokretanja ove inicijative, ali i razlog da “čitav svijet stane i razmisli kuda dalje”.

“Nadamo se kako ćemo svi iz ovoga izvući odgovarajuće pouke i okrenuti se temeljnim vrijednostima, poput porodice i svega onoga lijepog što proizilazi iz naših tradicija i kultura, čistom zraku i vodi, prekrasnoj prirodi“, kaže Nedim Lipa za Al Jazeeru.